diumenge, 5 de febrer del 2012

Passeig idílic a paisatges nevats

Neu. Pols blanca freda que s'estén lleugerament i que s'acumula a tots els punts de l'illa. I no tan sols a les ciutats , els camps , la muntanya , o el mar. La neu , també penetra a l'interior dels mallorquins. Potser , perquè el calor sofocant que resideix en nostres terres ens afecta tant , que ens sentim totalment diferents davant aquesta nova experiència. Durant aquest cap de setmana , ha nevat per tota l'illa. El meu pare , diu que mai havia vist una cosa semblant. I no es que caiguessin 4 gotetes. Ha estat una nevada forta! De pel·lícula! Com dins la mateixa Islàndia estiguéssim. El dissabte , vaig sortir a fora , i vaig veure trossets de neus per tot el camp , i em vaig emocionar moltíssim. El que no sabia , era que , la neu que em va sorprendre pel dematí , no seria res amb l'aventura que vendria a continuació. El meu pare , tenia poca feina , i per això , va venir a cercar-mos a nen Jeroni i a mi , per anar a veure la neu. Moltíssimes sorpreses ens deparaven a la carretera , ja que , de cada pic que ens adinsavem cap a Gènova , més neu hi havia. La primera parada va ser , devora la carretera. Jo per suposat amb càmera en mà. Vaig emocionar-me com un nin petit , i mentres nevava ( que jo mai ho havia vist mai) cridava i saltava d'alegria. Més tard , en Jeroni i jo decidirem que , invertiríem tot el matí , en fer aquelles activitats hivernals que fan els nens de les pelí-cul.les i així ho vàrem fer. La segona aturada va ser , la tenda del meu papà , i , com no , vàrem fer , uns preciosos ninots de neu , amb fruites i verdures.
 
Després , ens aturarem a una platja , a fer fotos. Increïble , tot estava nevat nevat!. No podies percebre que era arena i que era neu! A més , l'aigua del mar , arribava a la neu , i , era tan gran la pressió de temperatura , que de l'aigua del mar sortia fum! Allà vàrem decidir , fer els nostres primers àngels de neu! Estava tan fresqueta la neu. La sensació , era perescuda a la de estar ajagut a cinc mil coixins de plomes.
Més tard , ens aturarem al magatzem i allà , el meu germà i jo , férem les típiques batalles de boles de neu. Vàrem representar , la primera guerra mundial. Ell era la triple Aliança , i jo la triple Entesa. I com no , va guanyar la triple Entesa i , vaig tirar-lo al terra i vaig dir ben fort: I ara! Tractat de Varsòvia! I vaig enfarinar-lo bé de neu jajaja. Jo , vaig tornar a ressuscitar. Un nen petit , crec fins i tot , que jo m'ho vaig passar millor que en Jeroni. Va ser un dia blanc , rebossant d'alegria i felicitat
Traducción
Nieve. Polvo blanco fría que se extiende ligeramente y que se acumula en todos los puntos de la isla. Y no sólo en las ciudades, los campos, la montaña, o el mar. La nieve, también penetra en el interior de los mallorquines. Quizás, porque el calorsofocante que reside en nuestras tierras nos afecta tanto, que nos sentimostotalmente diferentes ante esta nueva experiencia. Durante este fin de semana, ha nevado por toda la isla. Mi padre, dice que nunca había visto algo parecido. Y no seque cayeran 4 gotitas. Ha sido una nevada fuerte! De película! Como dentro de la misma Islandia estuviéramos. El sábado, salí afuera, y vi trozos de nieves por todo el campo, y me emocioné muchísimo. Lo que no sabía, era que, la nieve que me sorprendió por la mañana, no sería nada comparada con la aventura que vendría a continuación. Mi padre, tenía poco trabajo, y por eso, vino a buscar-nos a  Jeroni ya mí, para ir a ver la nieve. Muchísimas sorpresas nos deparaban en la carretera, ya que, de cada vez que nos adentrábamos hacia Gènova, más nieve había.La primera parada fue, junto a la carretera. Yo por supuesto con cámara en mano.Volví a  emocionarme como un niño pequeño, y mientras nevaba (que yo no lo había visto nunca) gritaba y saltaba de alegría. Más tarde, en Jeroni y yo decidimos que, invertiríamos toda la mañana, al hacer aquellas actividadesinvernales que hacen los niños de las pelis-cul.les y así lo hicimos. La segundaparada fue, la tienda de mi papá, y, como no, hicimos, unos preciosos muñecos denieve, con frutas y verduras. Luego, nos detuvimos a una playa, a hacer fotos. Increíble, todo estaba nevado nevado!. No podías percibir que era arena y que era nieve! Además, el agua del mar, llegaba a la nieve, y, era tan grande la presión de temperatura, que del agua del mar salía humo! Allí decidimos, hacer nuestros primeros ángeles de nieve! Estaba tan fresquita la nieve. La sensación, era similar a la de estar tumbado sobre cinco mil almohadas de plumas.Más tarde, nos detendremos en el almacén y allí, mi hermano y yo, hicimos las típicas batallas de bolas de nieve. Hicimos representar, la primera guerra mundial.Él era la triple Alianza, y yo la triple Entente. Y como no, ganó la triple Entente y, lo tiré  al suelo y grité bien fuerte: Y ahora! Tratado de Varsovia! Y lo hariné bien de nieve jajaja. Yo, volví a resucitar. Un niño pequeño, creo incluso, que yo me lo pasémejor que en Jeroni. Fue un día blanco, rebosante de alegría y felicidad

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada